вівторок, 22 лютого 2011 р.

Методичні рекомендації щодо реалізації варіативної складової Типових навчальних планів в школі І ступеня


Основними завданнями школи І ступеня, визначеними Державним стандартом початкової загальної освіти, є всебічний розвиток молодших школярів та повноцінне оволодіння всіма компонентами навчальної діяльності. У змісті освіти враховуються наступність і неперервність, доступність і науковість, потенційні можливості для взаємозв’язку навчання, виховання і розвитку, реалізації принципів індивідуалізації, гуманізації навчально-виховного процесу.
Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 05.03.2010 року №1/9-143 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2010-2011 навчальний рік» організація навчально-виховного процесу в початковій школі у поточному навчальному році здійснюватиметься згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 29.11.2005 року № 682 "Про Типові навчальні плани початкової школи" з урахуванням годин, передбачених на вивчення предметів інваріантної та варіативної складової.
Повноцінність початкової загальної освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових навчального плану, які обов’язково фінансуються з відповідних бюджетів. Години варіативної складової можуть бути використані:
         на підсилення предметів інваріантної складової;
         на проведення індивідуальних і групових занять;
         на вивчення курсів за вибором за наявності відповідного програмового та навчально-методичного забезпечення .
Вибір предметів варіативної складової та години на їх вивчення визначаються рішенням педагогічної ради загальноосвітнього навчального закладу в межах сумарного гранично допустимого навантаження.
Рекомендуємо додаткові години варіативної складової у наступному 2011-2012 навчальному році використати на вивчення курсів за вибором, які реалізуються навчальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України. З цією метою можна скористатися чинними навчальними програмами:
         «Риторика», 1—4 роки навчання, авт. Науменко В.О., Захарійчук М.Д.
(Т.: Мандрівець, 2009);
         «Поетика», 2—4 класи, авт. Петровська Т.В. (Т.: Мандрівець, 2009);
         «Зарубіжна література», 2—4 класи, авт. Мовчун А.І., . (К.: АВДІ, 2007, 2009), (Т.: Мандрівець, 2009);
         «Логіка», 2, 3, 4 класи, авт. Митник О.Я. (К.: Початкова школа, 2006, 2007;
Т.:
Мандрівець, 2009);
         «Розвиток продуктивного мислення учнів 1—4 класів», авт. Гісь О.М.
(Т.: Мандрівець, 2009);
         «Елементи геометрії», 3—4 класи, авт. Седеревічене А.О, Нивидома Л.І.
(Т.: Мандрівець, 2009);
         «Кроки до інформатики. Шукачі скарбів», 2—4 класи, авт. Коршунова О.В.
(Т.: Мандрівець, 2009);
         «Сходинки до інформатики», 2—4 клас, авт. Рівкінд Ф.М., Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Рівкінд Й.Я. (К.: «Світич, 2007; Т.: Мандрівець, 2009);
         «Основи комп’ютерної грамотності», авт. Рівкінд Ф.М., Рівкінд Й.Я.
(Т.: Мандрівець, 2009);
         Початковий курс економічних знань «Цікава економіка», авт. Кашуба Л.В..
(Т.: Мандрівець, 2009);
         «Права дитини», для 1—4 класів, авт. Мовчун А.І., Харсіка Л.І. (Т.: Мандрівець, 2009);
         «Азбука споживача», 1—2 роки навчання, авт. Бородачова Н.В., Лаврентьєва Г.І. (Т.: Мандрівець, 2009);
         «Основи споживчих знань», 1—12 роки навчання, авт. Гільберг Т.Г., Довгань А.П., Капіруліна Т.Л. та ін. (К.: Навчальна книга, 2008);
         «Християнська етика в українській культурі», 1—4 роки навчання, авт. Чернуха В.Г., Бєлкіна Е.В. (Т.: Мандрівець, 2009);
         «Християнська етика», 1—4 роки навчання, авт. Жуковський В.М. та ін.
(Т.: Мандрівець, 2010);
         «Хореографія», 1—4 класи, авт. Тараканова О.П. (Т.: Мандрівець, 2009).
          «Розвиток продуктивного мислення учнів 1—4 класів», авт. Гісь О.М.
(Т.: Мандрівець, 2009);
         «Русский язык», 1—4 роки навчання, авт. Гудзик І.П. та ін. (Т.: Мандрівець, 2010);
         «Абетка харчування», 1—4 роки навчання, авт. Свириденко С.О.,
Ващенко О.М.,  Чорновіл О.В.
(Т.: Мандрівець, 2010);
         «Морально-етичного виховання», 1—4 роки навчання, авт. Слотвинська Л.М.
(Т.: Мандрівець, 2010);
         «Народна вишивка», 2—4 роки навчання, авт. Свінціцька Л.М. (Т.: Мандрівець, 2010);
         «Основи театральної грамоти», 1—4 роки навчання, авт. Самсоненко Л.М.
(Т.: Мандрівець, 2010);
         «Абетка театрального мистецтва», 1—4 роки навчання, авт.Петренко Л.Б.
(Т.: Мандрівець, 2010);
Наголошуємо, що упровадження у навчально-виховний процес школи І ступеня програм курсів за вибором забезпечить створення оптимальних умов для подальшого становлення особистості дитини, формування вміння й бажання вчитись та самовираження її в усіх видах діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар