суботу, 10 квітня 2010 р.

Методичні рекомендаціїщодо проведення державної підсумкової атестації у початковій школі у 2009-2010 навчальному році

          У початковій школі державній підсумковій атестації підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мова і читання) та математики. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання).
      Кожна контрольна робота проводиться в усіх загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п'ятниці.
          На проведення кожної роботи відводиться 1 академічна година.
         Підсумкові контрольні роботи виконують усі учні, окрім тих, які з поважних причин (хвороба, довготривалі перебування на лікуванні, беруть участь у спортивних змаганнях, переїздах в інші місця проживання, природні катаклізми) не можуть брати участь у написанні підсумкових контрольних робіт. У такому разі оцінки за державну підсумкову атестацію виставляються цим учням за результатами семестрового оцінювання.
        Наголошуємо, що додаткові види перевірних робіт у 4-х класах не проводяться.
        З навчальних предметів, які підлягають державній підсумковій атестації, при виставленні річної оцінки враховуються також результати підсумкових контрольних робіт.

Українська мова (мова навчання), російська мова
     Метою даної роботи є перевірка мовленнєвих умінь учнів будувати речення, зв'язні тексти, висловлювати міркування, власну думку за допомогою різних мовних засобів, практично застосовувати мовні знання з фонетики, лексики, граматики, орфографії відповідно до державних вимог щодо рівня навчальних досягнень учнів із зазначеного предмета.
       Робота проводиться за текстами збірників підсумкових контрольних робіт для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендованих Міністерством освіти і науки України:

  • Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з української мови для шкіл з українською мовою навчання. 4 клас». Укл. Вашуленко М.С., Пономарьова К.І. 2009, 2010; 

  • Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з української мови для шкіл з російською мовою навчання. 4 клас». Укл. Шереметьєва Н.М., Мартиненко Т.Г. 2009, 2010;

  • Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з російської мови для шкіл з російською мовою навчання 4 клас. Укл. Лаптєва Л.І., Лунько Н.І. 2009, 2010;

  • Державна підсумкова атестація: підсумкові контрольні роботи з української мови. 4 клас, авт. Панова Н.В., Черкасова А.А. – Х.: Ранок, 2010;

  • Державна підсумкова атестація: Підсумкові контрольні роботи з української мови для шкіл з навчанням російською мовою. 4 клас, авт. Панова Н.В., Черкасова А.А. – Х.: Ранок, 2010;

  • Государственная итоговая аттестация: Итоговые контрольные работы по русскому языку. 4 класс, авт. Панова Н.В., Черкасова А.А. – Х.: Ранок, 2010 р.
       Учні виконують вісім завдань різного рівня складності, серед яких п'ять тестових завдань закритого типу з вибором однієї правильної відповіді, два відкритих завдання, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь, і одне творче - зв'язне висловлювання (5-7 речень) на задану тему.
       Кожне правильно виконане тестове завдання закритого типу оцінюється в один бал, кожне відкрите завдання - двома балами (у разі, якщо таке завдання виконане частково, учні одержують один бал), творче завдання - трьома балами: 1 бал - за зміст висловлювання; 1 бал - за грамотність (враховуються орфограми, передбачені навчальними програмами початкової школи); 1 бал - за висловлення власної думки. 
        Підсумкові контрольні роботи з російської мови (мови навчання) укладені за аналогією з підсумковими роботами з української мови.






















Читання (мова навчання)
        Мета даної роботи націлена на перевірку розуміння учнями змісту прочитаного тексту; обізнаності з колом дитячого читання, доступного цьому вікові; володіння літературознавчими поняттями на елементарному рівні; умінь узагальнювати зміст прочитаного (розкривати головну думку); практичних умінь роботи над текстами різних жанрів (казкою, оповіданням, віршем, байкою, легендою); умінь виконувати творчі завдання на основі прочитаного, висловлювати власну думку з приводу прочитаного.
       Робота проводиться за текстами збірників підсумкових контрольних робіт для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендованих Міністерством освіти і науки України:

  • Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з читання для шкіл з українською мовою навчання. 4 клас. Укл. Вашуленко О.В., Третяк О.П., Копликова Т.К., Чернецька О.Г. 2009, 2010;

  • Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з читання українською мовою для шкіл з російською мовою навчання. 4 клас. Укл. Астахова Т.К., Гайдученко Т.Л. 2009, 2010;

  • Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з читання для шкіл з російською мовою навчання. 4 клас. Укл. Новикова Т.Г., Смаковська Т.В. 2009, 2010;

  • Державна підсумкова атестація: Підсумкові контрольні роботи з українського читання. 4 клас, авт. Панова Н.В., Черкасова А.А. – Х.: Ранок, 2010;

  • Державна підсумкова атестація: Підсумкові контрольні роботи з читання для шкіл з навчанням російською мовою. 4 клас, авт. Панова Н.В., Черкасова А.А. – Х.: Ранок, 2010;

  • Государственная итоговая аттестация: Итоговые контрольные работы по чтению. 4 класс, авт. Панова Н.В., Черкасова А.А. – Х.: Ранок, 2010.
      Робота складається з тексту для самостійного читання та восьми письмових завдань, п'ять із яких - тестові завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді, два - завдання відкритого типу з короткою відповіддю (на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності тощо) і одне творче завдання з розгорнутою відповіддю.

      Підсумкові контрольні роботи з читання українською мовою у загальноосвітніх навчальних закладах з російською мовою навчання мають таку ж структуру.
       Нагадуємо, що усі завдання учні розпочинають виконувати після прочитання тексту.

      Тестові завдання закритого типу оцінюються 1 балом. Завдання відкритого типу - у межах 2 балів за кожне (частково виконане завдання оцінюється 1 балом). Творчі завдання оцінюються 3 балами з урахуванням змісту викладу, висловлення власної думки, використання засобів виразності мови.
      Звертаємо увагу, що бали за роботу з читання виставляються без урахування помилок за грамотність.

Математика
        Підсумкова контрольна робота з математики проводиться у вигляді комбінованої контрольної роботи або роботи, укладеної з тестових завдань різної форми.
          Тексти підсумкової контрольної роботи з математики визначаються за збірником, рекомендованих Міністерством освіти і науки України:

  • Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з математики. 4 клас. Укл. Барна М.М., Онопрієнко О.В., Пархоменко Н.Е. Підсумкові контрольні роботи з математики. 4 клас. 2009, 2010;

  • Державна підсумкова атестація: Підсумкові контрольні роботи з математики. 4 клас», авт. Панова Н.В., Черкасова А.А. – Х.: Ранок, 2010;

  • Государственная итоговая аттестация: Итоговые контрольные работы по математике. 4 класс, авт. Панова Н.В., Черкасова А.А. – Х.: Ранок, 2010.
        Комбінована контрольна робота містить вирази з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками чи без дужок); складені задачі; завдання на порівняння, перетворення одних величин в інші; завдання на знаходження частини від числа; завдання на застосування геометричного матеріалу тощо.

       Робота тестового характеру містить 12 завдань. Серед них - завдання таких видів: закриті з вибором однієї правильної відповіді; відкриті на доповнення; відкриті з вільним викладом відповіді.

        Особливостями оцінювання підсумкових контрольних робіт із завданнями тестового характеру є такі: 12 балів ставиться, якщо всю роботу виконано правильно; 10-11 балів - якщо виконано правильно не менше 11 завдань, або виконано всю роботу, проте допущено 1-2 помилки у завданнях закритого типу; 7-9 балів ставиться, якщо виконано 8-9 завдань, у тому числі завдання змістової лінії «Задачі»; 4-6 балів - якщо виконано 6-7 завдань закритого типу; 2-3 бали - якщо правильно виконано 3-4 завдання закритого типу або 1-2 завдання закритого типу, у тому числі, задача.

 









 
 
 
 
 
 
 
 
Примітка. Щоб збільшити таблицю - зкопіюйте її і вставте в документ Microsoft Word.

Немає коментарів:

Дописати коментар