середа, 1 вересня 2010 р.

Рекомендації за підсумками секційного засідання спеціалістів Р(М)В(У)О і методистів Р(М)МК, які здійснюють науково-методичний супровід викладання предметів у початковій школі

       Проаналізувавши стан початкової освіти Харківської області у 2009-2010 н.р., обговоривши сучасні підходи забезпечення якості навчання і виховання учнів початкових класів та визначивши шляхи їх реалізації, заслухавши позитивний досвід роботи вчителів з даного питання, учасники секційного засідання дійшли наступних висновків:


1. Упродовж 2009-2010 н.р. науково-методична та навчально-виховна робота педагогічними працівниками початкової ланки освіти здійснювалася на достатньому рівні.


 2. Процес підвищення якості початкової освіти неможливий без співпраці та мережної об’єднаної взаємодії різних педагогічних систем і технологій навчання, що забезпечують дію принципу безперервної освіти.


 3. Запровадження інформаційних та комунікаційних технологій сприяє підвищенню рівня якості освіти (забезпечує оперативність, своєчасність інформації).


4. Проведення професійних конкурсів, виставок-ярмарків педагогічних ідей сприяє виявленню, вивченню, узагальненню та поширенню позитивного педагогічного досвіду шляхом публікації матеріалів у періодичних педагогічних виданнях, на блозі «Початкова школа» сайту ХОНМІБО.


5. Забезпечення рівня якості освіти можливе за умови здійснення моніторингу її стану, а визначення шляхів підвищення освітнього рівня вихованців та учнів навчальних закладів повинно здійснюватися на засадах педагогічної діагностики.


         Виходячи з вищезазначеного, учасники секційного засідання методистів та спеціалістів, які здійснюють науково-методичний супровід викладання предметів у початковій школі рекомендують визначити пріоритетними такі напрями роботи:


1. Спеціалістам Р(М)В(У)О і методистам Р(М)МК, які здійснюють науково-методичний супровід викладання предметів у початковій школі:


1.1. Здійснювати моніторинг якості викладання навчальних предметів в початкових класах та щорічно розглядати результати на серпневих секційних засіданнях.


1.2. Вивчити та проаналізувати доцільність та ефективність використання годин варіативної складової відповідно до спеціалізації навчальних закладів, запитів батьків, науково-методичного забезпечення, професійної компетентності педагогів у викладанні відповідних курсів за вибором.


1.3. Вивчити та проаналізувати організацію навчально-виховного процесу у 1-х класах (розширення навчального середовища, нормування навчального навантаження, забезпечення рухового режиму, функціонування групи продовженого дня).


1.4. Оптимізувати науково-методичну роботу в районі (місті) щодо забезпечення якості початкової освіти з урахуванням місцевих особливостей; запровадити інтерактивні форми і методи роботи з вчителями з метою активізації їх педагогічного і творчого потенціалу.


1.5. Організовувати для вчителів початкових класів районні (міські) постійно діючі семінари з поглиблення знань української мови та методики її викладання.


1.6. Продовжити цілеспрямовану роботу щодо вивчення та узагальнення ефективного педагогічного досвіду вчителів початкових класів; ширше залучати даних працівників до участі в професійних конкурсах та інших заходах досягнень педагогічної майстерності.


2. Керівникам РМО (ШМО) вчителів початкових класів:


2.1. Провести дослідження щодо визначення методичних потреб вчителів району (міста, навчального закладу); скоригувати плани роботи і опрацювати протягом навчального року; вжити заходів щодо розробки та впровадження програми професійного зростання кожного педагога.


2.2. Запровадити моніторингові дослідження у практику роботи вчителів початкових класів; організувати роботу щодо збагачення знань учителів початкової школи стосовно видів і форм тестових завдань і методики проведення тестування.


2.3. Системно і цілеспрямовано проводити роботу з упровадження інноваційних педагогічних технологій у практику роботи шляхом створення творчих груп і лабораторій вчителів початкових класів.


2.4. Сприяти підвищенню фахового рівня вчителів початкових класів, а саме через їх участь у роботі Р(М)МО, ШМО, семінарів, конференцій, кредитно-модульній формі підвищення кваліфікації у міжатестаційний період.


2.5. Вивчити досвід упровадження в практику вчителів початкових класів курсів за вибором варіативної складової робочого навчального плану, програми «Основні орієнтири виховання. 1-12 кл.».


3. Вчителям початкових класів:


3.1. Дотримуватися нормативно-правових вимог щодо організації навчально-виховного процесу у початкових класах.


3.2. Оптимізувати зміст освіти по кожній із навчальних дисциплін з метою використання особистісного досвіду дитини, посилення практичної спрямованості навчання, розвитку творчих здібностей учнів.


3.3. Підвищувати рівень володіння українською мовою, знання змісту предмета та методики викладання української мови як однієї з основних складових у самоосвітньому процесі вчителя початкових класів.


3.4. Удосконалювати якість уроку шляхом:


3.4.1. упровадження особистісно орієнтованих технологій навчання;


3.4.2. здійснення рефлексії педагогічної діяльності: ретельно аналізувати власну роботу; шукати нові підходи щодо вирішення методичних питань; вивчати ефективний педагогічний досвід колег; оновлювати власні знання з теорії та методики навчання та виховання, вікової та педагогічної психології;


3.4.3. вивчення разом з психологом школи (району), соціальним педагогом, медичним працівником навчальний, соціально-психологічний, фізичний стан вихованців свого класу, для створення умов максимального розвитку особистісного потенціалу кожного учня;


3.4.4. опрацювання питань орфографічної пильності учнів; організація під час уроків само- та взаємоперевірки написаного;


3.4.5. розвитку вмінь учнів у використанні знань у змінених умовах та в різних життєвих ситуаціях, використовувати загальнонавчальні вміння на матеріалі різної складності, розуміти та встановлювати міжпредметні зв’язки;


3.5. Доцільно та ефективно використовувати години варіативної складової, у разі необхідності пройти відповідні спецкурси .


3.6. Продовжити працювати за програмою «Основні орієнтири виховання. 1-12 класи», на її основі розробити систему роботи з класом, використовуючи можливості позакласної та позашкільної роботи з учнями.


3.7. Здійснювати неперервну самоосвітню діяльність шляхом розробки власної програми професійного зростання кожного педагога.

25.08.2010

Немає коментарів:

Дописати коментар